דפים

יום שלישי, 7 במאי 2013

הגן הבוטני ב"אורנים"-משימור צמחים "אדומים" ועד לשימור חינוך יצירתי ובן קימא

ראשים בדרך לגן הבוטני באורנים..

יצאתי ל"אורנים" שם לימד וניהל אמנון ידין בשנות ה -70 ,ויצק תוכן בהוראת הבוטניקה והביולוגיה לתלמידי בית הספר לחפש את עקבותיו וסיפור מעשיו...והגעתי למקום,התחלתי לחפש,נתקלתי בפסלי אדם,חלקם מבודדים בין האבנים וחלקם מכוסים צמחיה...כאילו לאמר שבמקום הזה,האדם משולב בטבע...ושניהם חושבים ביחד...
הכניסה לגן הבוטני-ושינגטוניה ואלונים



ספירלה בבניה עם חומרים בשימוש משני-לימוד תהליכי צמיחה בגן הבוטני-לימוד חוויתי




בחולפי על פני הראשים הלא מדברים,הגעתי לכניסה לגן הבוטני.בכניסה לגן הבוטני,שילוט שממחיש שהמקום מטופל בידי הסמינר והקק"ל.עץ ושינגטוניה שמאפיל על אלונים,מרמז על אופי המקום-צמחיית נוי מעורבת בצמחיית חורש ים תיכוני.
מי שמסתובב בגן יכול להתרשם מערוגות ואיזורים שונים בגן שכל אחד מהם מאופיין בקבוצת צמחים בעל אופי שונה-צמחי גן ונוי,צמחי בתה וגריגה,עצים מחטניים,צמחי מקומות לחים ומה שיפה בכך שבין שבילי הגן,שטובל בחורש הים תיכוני שבפאתי הכרמל,מצויים פרטי גן דוממים עם מילות שירים שקשורות לגן כמוטיב ספרותי או אלמנטים שנותנים בגן תחושה של איזור לימודי,ללא כתלי קירות.
כך עלתה שיחה מענינת בחדר הצוות עם המנהלת מוקי ואנשיה,ובדקנו את האפשרות לשיתוף פעולה בין שני הגנים הבוטניים-האחד-קרוב לכרמל-והשני בלב ליבו של עמק חפר...ושניהם בעד שימור צמחיה בסכנת הכחדה ונטיעת אלונים.
 ביום שלמחרת הגעתי שוב לגן,ושוב אותם "פרצופים מוכרים"...והפעם עשיתי את דרכי לסדנא של אסף..הסדנא לקיימות שפועלת בגן הבוטני...אסף מפעיל בה מגוון של פעילויות בנושא קיימות,מסדנאות רעיוניות בתחום ועד לסדנאות בניה ועבודה עם חומרים בשימוש משני ומיחזור.
על כוס קפה הפעם,הסביר לי אסף על עבודתו... הקשבתי רוב קשב וניפרדנו בלחיצת יד לבבית... משם המשכתי לגן הבוטני שוב,ובדקתי את חלקות צומח הבר,לצד מקווי המיים הלחים..כך הגענו לסופו של יום...עם מספר תמונות נוספות באלבום הבא


אסף איש הקיימות בסדנא שלו







פרטי גן עם מילות שיר בין עשבי הגן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה